
Mobilny punkt gastronomiczny to pomysł na biznes na miarę XXI wieku. Taką działalność gospodarczą można uruchomić bardzo szybko i równie błyskawicznie cieszyć się pierwszymi, wysokimi zyskami. Z dobrze przemyślanym menu i przemyślanym wyborem lokalizacji właściciel nie będzie narzekać na brak zainteresowania. Co zachęci klientów? Potrawy całoroczne czy produkty sezonowe? Zobacz, jak szeroki wachlarz możliwości daje mobilna gastronomia!
Mobilna gastronomia — czym właściwie jest?
Mobilna gastronomia to działalność zorganizowana w niewielkim obiekcie (budce, wózku gastronomicznym, czasem jest to food truck). W menu znaleźć można przeważnie drobne przekąski wymagające niewielkiej obróbki czy napoje do spożycia od razu po zakupie.
W takiej mobilnej restauracji dania przygotowuje się z gotowych produktów lub półproduktów, a obróbka polega głównie na obsmażaniu lub odgrzewaniu. Właśnie dlatego jedzenie oferowane przez mobilny punkt gastronomiczny można dostać po kilku minutach od zamówienia i cieszy się ono ogromną popularnością.
Poznaj możliwości mobilnej gastronomii — co można w niej sprzedawać?
Mobilna gastronomia jest dochodowym biznesem m.in. ze względu na elastyczność, którą zapewnia. Nie tylko można sprzedawać w ten sposób rozmaite potrawy. Można również dynamicznie zmieniać profil swojej działalności, np. dostosowując się do preferencji konsumentów na dany sezon. To sposób na szybki i wysoki zarobek. Właśnie dlatego mobilna gastronomia to doskonały pomysł na pierwszy własny biznes.
Rower gastronomiczny — najlepszy do sprzedaży lodów i kawy
Rowery gastronomiczne to mobilne konstrukcje, które poza pojazdem są wyposażone także w obiekt do serwowania produktów w plenerze. Nad konstrukcją rowerów, podobnie jak budek czy wózków, czuwa oczywiście sanepid, więc takie pojazdy mają wszystko to, czego wymagają standardy higieny.
Rower doskonale nadaje się do sprzedaży produktów sezonowych, np. lodów, jak i całorocznych, np. gorącej czekolady, herbaty czy kawy, po które nie każdemu chce się stać w kolejce do stacjonarnej kawiarni. Ponadto każdy miłośnik tego ostatniego naparu ceni go w wersji świeżo zmielonej, a napoje z termosów czy kubków termicznych nie zawsze smakują, jak należy. Aromatyczna, gorąca kawa może przynieść więcej zysków z mobilnej gastronomii i klientów, niż oczekujesz!
Poza tym z rower gastronomiczny zapewnia łatwość przemieszczania się z całym sprzętem z centrum miasta na jego obrzeża i zaparkowanie w dowolnej, dogodnej lokalizacji. Łatwa zmiana oferty w zależności od potrzeb klientów i aury panującej na zewnątrz oraz brak ograniczeń to największe zalety mobilnych punktów gastronomicznych w formie roweru.
Wózek gastronomiczny i jego możliwości sprzedaży słodkich i słonych przekąsek
Są i tacy, którzy szukają nie deseru, ale szybkiej przekąski na słono. Tutaj naprzeciw znów wychodzą właściciele małych gastronomii. Wózek gastronomiczny z hot dogami, pizzą, zapiekankami czy kebabem to już stały widok na ulicach. Coraz częściej jednak klienci doceniają także mobilną gastronomię ze zdrową żywnością, taką jak sałatki czy gorące zupy. Te ostatnie to dobry pomysł zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy sprzedaż lodów na zewnątrz może być mało dochodowa.
Mobilna gastronomia to biznes, który może nieprzerwanie funkcjonować przez cały rok i to bez spadków w zyskach. Wystarczy z odrobiną pomysłu i wyobraźni podejść do swojej działalności. Z wózkiem gastronomicznym również masz niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o lokalizację i pozyskanie szerszego grona klientów.
Sprzedaż w mobilnej gastronomii — podsumowanie
Za sukces mobilnej gastronomii odpowiada nie tylko to, co sprzedajesz, ale także to, jak sprzedajesz. Warto wyróżnić swój obiekt i ofertę na tle innych, zadbać o wysokiej jakości wyposażenie, świeże produkty i standard serwowania. Jednorazowa większa inwestycja w mobilną gastronomię nie powinna zniechęcać Cię do prowadzenia biznesu na poziomie.
Nie bez znaczenia jest również to, jak prezentuje się wózek czy rower gastronomiczny. Nawet jeśli stawiasz dopiero pierwsze kroki w tym biznesie, zrób to z klasą i przy wsparciu doradców z Foodbike. Firma pomoże Ci spersonalizować sprzęt do Twojej małej gastronomii, niezależnie od tego, czy interesują Cię rowery gastronomiczne czy wózki.